Privacy & klachten

 

Wij doen ons best om je goede zorg te verlenen. Daarbij zijn wij ons ervan bewust dat iedereen zijn of haar eigen ideeën, verwachtingen en wensen heeft. Alle medewerkers van DAT werken dan ook met de grootste zorgvuldigheid en houden rekening met jouw wensen en verwachtingen. Toch kan het gebeuren dat je niet helemaal tevreden bent. Bijvoorbeeld over de zorg- of dienstverlening, over de contacten met onze medewerkers of over de organisatie van de zorg. Dan horen wij dat graag! Dan kunnen we samen met jou naar een oplossing zoeken of voor verbetering zorgen. Want wij vinden het belangrijk dat je tevreden bent. Bovendien kunnen we met jouw opmerking of klacht mogelijk onze dienstverlening verbeteren en de kwaliteit van onze zorg verhogen. Wij zetten op een rijtje wat je kunt doen als je niet tevreden bent.

Praat erover!
Als je niet tevreden bent over de dienstverlening van onze organisatie, dan kun je daarover praten met jouw zorgcoördinator.  Zij kan dan beter rekening houden met jouw wensen en kan samen met jou zoeken naar een oplossing. Vaak lost zo’n gesprek het probleem op. Het kan gebeuren dat een gesprek niet de oplossing oplevert. Of misschien vind je het lastig om de zorgcoördinator direct aan te spreken. Je kan dan ook de manager kraamzorg persoonlijk, telefonisch of schriftelijk benaderen. Deze zal dan samen met jou  proberen een oplossing te vinden voor jouw klacht. Natuurlijk kan je ook meteen contact opnemen met  de klachtenfunctionaris. Deze is te bereiken op telefoonnummer 0165-341334 en vragen naar Vera van Oers.

Tevens kan je contact opnemen met de onafhankelijke klachtencommissie waarbij Kraamcentrum DAT is aangesloten. Het adres staat onderaan deze pagina.

Mocht de klacht  niet naar alle tevredenheid zijn opgelost, dan kan je contact opnemen met de onafhankelijke klachtencommissie waarbij Kraamcentrum DAT aangesloten is. De klachten regeling is toegevoegd onderaan deze pagina. Ook vind je informatie hierover in de algemene leveringsvoorwaarden. Deze voorwaarden kan je terugvinden in je zorgdossier.

U kunt ook schrijven Per mail: info@KraamcentrumDAT.nl

Als je je klacht liever schriftelijk wilt overbrengen, dan kan je een brief sturen naar:

Kraamcentrum DAT
t.a.v. het directiesecretariaat
Postbus 3013
4700 GA Roosendaal

Vermeldt a.u.b. de volgende gegevens bij de klacht:

  • Voornaam
  • Achternaam
  • Adres
  • Postcode
  • Woonplaats
  • Telefoonnummer
  • Eventueel e-mailadres
  • Omschrijving van de klacht

Je kan in je brief vermelden waar je voorkeur naar uit gaat: dat de zorgcoördinator contact met je opneemt voor een gesprek, of dat de klachtenfunctionaris dat doet. Het voordeel is, dat de zorgcoördinator of de klachtenfunctionaris door jouw brief dan al op de hoogte is van de inhoud van je klacht. Eventueel wordt de betreffende medewerker betrokken bij het zoeken naar een oplossing.

 

SPOED CONTACT